У Полтаві майже удвічі зменшать кількість автобусних маршрутів та змінять їхню нумерацію. Рішення про оновлену мережу міських тролейбусних та автобусних шляхів ухвалили 2 грудня на засіданні виконавчого комітету. Кількість маршрутів зменшать після впровадження у громадському транспорті системи електронного квитка, розповів Суспільному заступник голови Полтавської міськради Євген Ричка.

Ольга Емерханова проживає у мікрорайоні Огнівка у Полтаві. Звідси щодня жінка їздить по справах громадським транспортом. Цю територію обслуговують 11 автобусних маршрутів, однак їх планують скоротити до п’яти.

"Тоді чим добиратись? У нас же тролейбуса немає, кільцевих (автобусів – ред.) немає, тільки одні маршрутки", – розповідає полтавка Ольга Емерханова.

Зменшення маршрутів та зміна номерів: 2022-го у Полтаві реформують транспортну мережу

"Я думаю, буде недостатньо, тим паче, що зараз тільки сидячі місця в маршрутках. Особливо в час пік буде дуже складно доїхати. Це зранку і там десь 17.00-18.00. Тут просто черга збирається на зупинці", – каже полтавка Валентина Місяр.

У мікрорайоні Вороніна транспорт їздить за двома напрямками. Залишити планують один та змінити його номер. За маршрутом №8, який нині діє, приїхала полтавка Наталія Драній. Транспорту до мікрорайону не завжди вистачає, каже жінка.

"Головне, якщо він точно так само буде їздити, яке має значення, який номер? Якщо дотримуватися розкладу, то можна виїхати. Але ті, хто працює, якщо їдуть з кінцевої, не завжди можна тут сісти, тому що пролетить повз", – говорить полтавка Наталія Драній.

Зміни до транспортної мережі тролейбусних та автобусних шляхів міста ухвалили 2 грудня на засіданні виконкому.

"Це все зроблено тільки заради оптимізації маршрутів, заради оптимізації трати грошей з міського бюджету. Виконком проголосував, ми опублікуємо в газеті, і набудуть чинності одразу. Потім, коли будемо проводити нові тендери на маршрути і укладати договори, то вже буде нова транспортна мережа працювати", – повідомляє голова Полтавської громади Олександр Мамай.

Згідно з оновленою мережею, з 57 міських маршрутів планують залишити 34. Кількість тролейбусних не зміниться – нині їх 10, лише автобусні. Загальну довжина їх зменшиться із понад 1 300 кілометрів до майже 930. Обсяг пасажирів за добу має збільшитися на 12 тисяч людей – до 291 тисячі.

Модель транспортної мережі розробляли за пропозиціями транспортного відділу міськради. Робили це за гроші іноземних інвесторів, каже директорка комунальної установи «Інститут розвитку міста» Тетяна Татаріна.

"Спеціалісти з «A+С» («A+C» – компанія, яка спеціалізується на вдосконаленні транспортних мереж міст – ред.) внесли інформацію щодо транспортного потоку, щодо кількості людей, які користуються транспортом, кількості зупинок, взагалі транспортних засобів, які виходять на існуючі маршрути, і програма змоделювала результати. Ці результати були презентовані на засіданні в міській раді і пропозиції, які були надані компанією «A+С», якраз лягли в основу цього рішення, яке сьогодні (2 грудня 2021-го року – ред.) ухвалене виконавчим комітетом", – розповідає Тетяна Татаріна.

Транспортну мережу міста вирішили переглянути, аби розвантажити місто, каже заступник голови Полтавської міськради Євген Ричка.

"Додадуться автобуси з більшою місткістю людей, таким чином, їх стане менше. Періодичність, можливо, стане трохи ширше, тобто більшим по часу розрив буде, проте людям буде комфортно їздити і водіям транспортних засобів, і автобусів. Ми будемо ще переглядати, куди підуть великі автобуси, а де будуть курсувати менші автобуси. На сьогодні велика кількість маршрутів задвоєних або затроєних. Відповідно, затори на дорогах", – говорить заступник голови Полтавської міськради Євген Ричка.

"У багатьох маршрутах не було необхідності, бо вони дублювали себе. Наприклад, четвертий та 39-й маршрути відрізняються однією зупинкою. 28-й та 29-й теж однією зупинкою. Для приватних перевізників є погіршення. Є, звісно, і плюси, в тому плані, що той, хто лишиться на ринку, йому буде більш комфортно працювати. У плані, що менше буде транспорту. Але частина перевізників лишиться без роботи", – каже голова «Асоціації перевізників Полтавщини» Юрій Лупаєнко.

Як повідомив заступник голови Полтавської міськради Євген Ричка, транспортну мережу у Полтаві реформуватимуть наступного року. Робитимуть це після впровадження системи електронного квитка.

Джерело