Сумська облдержадміністрація та Громадська організація «Інститут культурної політики» уклали Меморандум про співпрацю. Як розповіли голова облдержадміністрації Дмитро ЖИВИЦЬКИЙ та представник ГО «Інститут культурної політики», директор українського центру культурних досліджень Ірина ФРЕНКЕЛЬ, у фокусі співпраці – культурний потенціал Сумщини, громад області

Чай із цвіту яблунь, що ростуть у саду Михайла Коцюбинського, парк-гітара у Чугуєві, різдвяна казка у сквері, названого на честь засновника Могилів-Подільська, відомий на усю Україну і закордоном «Операфест Тульчин» – кожна громада оригінально і концептуально підходить до промоції своєї території. Саме креативна індустрія за якісного брендингу сьогодні допомагає розвивати території, ставати їм впізнаваними.

Як повідомила Ірина Френкель, на Сумщині наразі, на жаль, замало успішних проектів, успішних кейсів у громадах, які б звучали на всеукраїнському рівні.

На Сумщині розвиватимуть креативні індустрії

«Сумщина має відкритися Україні, а в подальшому і світу. Ми можемо навіть умовно назвати цей проект «Сумщина відкривається світу». Коли це станеться, то в Сумську область будуть приїжджати туристи і ваші ресурси, ваше економічне розмаїття стануть економічними важелями розвитку вашої території, – зазначила вона. – Ми хочемо, щоб молодь, яка виїхала з Сумщини, поверталася додому, побачивши перспективу розвитку вашого регіону».

Саме тому громадська організація «Інститут культурної політики» звернулася до голови облдержадміністрації Дмитра Живицького з пропозицією трансформаційного культурно-економічного розвитку Сумщини.

«Сьогодні фахівці, які займаються розвитком території, говорять, що коли падає виробництво, врятувати цю територію може лише креативний клас, – зазначив голова облдержадміністрації. – Наш проект, який ми запланували спільно реалізувати із Інститутом культурної політики, полягає в дослідженні кожної громади та розвитку тих чи інших креативних індустрій на нашій території».

За словами Дмитра Живицького, Сумщина унікальна своїми культурними цінностями: монументальна архітектура, історичні постаті, події тощо. Проте, для повноцінної картини необхідно добре попрацювати над створенням відповідної атмосфери навколо кожного об’єкту, перетворювати кожну перлину в артоб’єкти.

Кожен об’єкт і подія повинні бути цікавими, мати фідбек. Як що це театр, навколо нього має вирувати театрально-мистецьке життя, з мистецькими кафе, презентаціями. Тут культура тісно переплітається із провадженням креативних ідей в економічне життя. Для цього потрібна професійно підготовлена концепція.

«Ми сьогодні підписуємо Меморандум, щоб ГО «Інститут культурної політики» уже почала працювати в нас на Сумщині і через півроку ми мали готову дорожню карту з реалізації проектів, пов’язаних з креативною економікою. Крім того, буде підтримка громад щодо підготовки грантових проектів», – розповів голова облдержадміністрації.

Ірина Френкель відзначила культурний і людський потенціал Сумщини для реалізації пілотного проекту з трансформації регіону. Вони готові детально вивчити культурні особливості Сумщини. Після цього необхідно презентувати результати досліджень і на основі зібраної аналітики обрати ключові об’єкти для стартапів.

«Міжнародні організації сьогодні готові вкладати в креативні стартапи, як локальні, так і регіональні. І для залучення подальших інвесторів і грантових програм необхідно провести потужне дослідження, й не лише окреслити дорожню карту, а й розробити кластерний принцип розвитку території», – повідомила Ірина Френкель.

Для початку потрібно виокремити декілька яскравих прикладів для трансформації, які мають стати першим поштовхом. Це обов’язково змінить парадигму сприйняття території і буде приваблювати людей, що, в свою чергу, стимулюватиме громади і бізнес вкладати фінанси в розвиток територій.

Керівники деяких громад вже сьогодні під час наради в облдержадміністрації в онлайн-режимі озвучували свою готовність працювати над культурно-економічним розвитком своїх територій, оскільки бачать в цьому неабиякий потенціал.

Джерело