За електрокарами – майбутнє, переконаний Омелян

У програмі "Час: Online" з Марією Скібінською на "5 каналі" міністр інфраструктури України (2016-2019) Володимир Омелян розповів, які нині перспективи розвитку електрокарів в Україні і в Європі, з огляду на кризу палива в Україні і санкції проти росії.

На запитання ведучої, чи може енергетична криза в Україні дати поштовх до розвитку інфраструктури саме для електрокарів, Омелян відповів: "У будь-якому електрокари – це майбутнє. Причому найближче майбутнє. Ще будучи міністром, я всіляко агітував за перехід саме на цей вид транспорту. Бо він, по-перше, набагато екологічно безпечніший, по-друге, ви маєте величезну кількість опцій, яку ніколи не будуть доступні на бензинових чи дизельних автомобілях. Електрокар – це насправді, як IPhone. Тобто ви можете користуватися кнопковим телефоном, щоб почтути голос рідної людина або вашого бізнес-партнера, але коли ви берете смартфон в руки, ви розумієте, що життя буває іншим. Так само з електрокаром. Коли ви на нього пересідаєте, ви розмієте, що життя буває іншим. Це зараз дуже відчутно на ринку. І багато людей, які купили електрокари заздалегідь, нині виглядають ледь не провидцями чи героями".

"І цікаво, що ринок теж на це відреагував. Тобто відбулося зростання ціни на елекрокари десь на 30-40% тільки за рахунок того, що попит підвищений, а пропозиція достатньо обмежена. І плюс блоковане чорне море. А це був основних шлях імпорту автомобілів вживаних чи нових в Україну. Тому всіляко агітую, пересідайте на електрокари після війни, коли ми переможемо, тому що це те, до чого йде вся Європа. Україна в 2016 році задала чудовий тренд, ми були серед ТОП-10 країн світу за ростом ринку електрокарів нових і вживаних", – говорить він.

На запитання, чи готова інфраструктура України нині до електрокарів, Омелян розповів, що є магістраль, де спокійно може проїхати електрокар і мати можливість підзарядитися.

"Справді, це був виклик, який хвилював ще у 2015-2016 роках, але приватний сектор в цьому плані пішов далеко вперед. І от якщо це подорож з Києва до Львова, там проблем нема, у вас на кожному 150 км маршруту є українські "суперчарджери", які видають 50 кВт. Це відома Українська мережа, одна із лідерів ринку. І ви там без проблем можете зарядитися", – каже Омелян.

І додає: "Так, в електрокарів є ще проблема, що ви маєте витрачати на зарядку десь годину-дві, Це не так, що поставив пістолет, залив бензин і поїхав далі. Але тим не менше, за цим майбутнє, я сподіваюся, що зарадки теж будуть пришвидшуватися, що у нас теж з’являться зарядні станції Tesla, які були анонсовані Ілоном Маском ще у 2020 році, але трошки пішло не так. Тому електрокари точно майбутнє, до цього йде вся Європа, багато європейських міст оголосили, що останній рік використання звичайних бензинових автомобілів у містах це 2030-2035 роки. Тобто ви не будете мати права в’їхати в центр міста або і в саме місто на бензиновому двигуні, тільки на електрокарі".

Омелян також розвіяв міф, що нині в Україні електрокарам важко пройти техобслуговування і ремонт.

Він пояснює: "Насправді в чому перевага електрокара, що ви фактивно не витрачаєте ні коштів, ні часу на їхнє технічне обслуговування. Тобто це достатньо робити раз на рік, раз на пів року і це коштує мізер, бо там нічому ламатися. Тобто у вас є електромотор, до якого насправді не треба лізти, його краще не чіпати і він вам буде працювати сотні тисяч кілометрів. І так само з батереєю. Якщо її правильно заряджати: не розряджати до нуля, і не заряджати повністю до 100%, вона у вас прослужить дуже довго. Все інше – як у звичайного автомобіля, ходова, кермо. Тому на елекрокарі ви економите не тільки на вартості одного кілометра, заряджаючи електроенергією, а й на технічному обслуговуванні, бо у вас немає супердорогого двигуна, замінювати мастило і займатися іншими речами, які притаманні для бензинових чи дизельних авто".

Як повідомляв 5.UA, раніше ВР звільнила ввезення електрокарів в Україну від податків – що зміниться.

Джерело