Почну спочатку:

У 1950-х роках американець Маклін замахався дивитись як у порту повільно перевантажують вантажі з його вантажівок на корабель. Грузчики передавали мішки з рук в руки по одному, черга. І Маклін поняв – на кораблі треба завантажувати не вантажі, а самі грузовики. Але щоб не тягать машини – краще вантажити контейнер на вантажівці, і відстьогувать його для перегузки на корабель.

Кілька років запрягали, а у 1960-ті все поплило-поєхало не тільки по Америці а й по світовим океанам. І завдяки цьому вдалось дуже здешевити ланцюжки поставок між материками.

Як морські контейнери призвели до нападу Росії на Україну

Фактично це стало для Китаю стимулом розвивати свою економіку

Так з’явились транснаціональні компанії з заводами, розкиданими по світу. Так у людства з’явився більший фокус не на виживанні, а на споживанні.

По ходу виросло значення піратів і терористів-шантажистів. Коли одна лодка бідняків з калашами могла зупинити конейтнеровоз з вантажами на сотні мільйонів доларів. І не стільки вкрасти, а тупо зламати ланцюжок поставки.

Воювати есмінцями проти лодок – економічно невигідно. І так співпало, що найрозвинутіші країни виріши інвестувати не у озброєння і войовничі інстинкти для захисту поставок. А у загальну пацифізацію. Ну щоб знизити загальний рівень войовничості у світі, щоб всякім дурням рідше приходила в голову думка про воєнний напад, як спосіб вирішення якоїсь проблеми, яку можна вирішити економікою. Наприклад, голод.

Білі почали з себе. І дуже сильно це розвинулось вже у ХХІ сторіччі. Купа акцій просували десексуалізацію та маргіналізацію насильства (міту, блм тощо). Паралельно уряди переставали інвестувати у зброю. І взагалі втрачали воїнські інстинкти.

Паралельно зростання економік підвищило рівень життя у Росії і Китаю, які спочатку скуштували західні демократичні цінності на смак

Але зрештою виплюнули. «Б’є – значить любить» та «смерть лаоваям» виявились горєм от ситого ума. І тому ці країни зберегли войовничі інстинкти та запаси зброї на фоні розм’яклих демократій. Та вирішили вдарити у підставлений бік. Тому що могли, і було чим.

По суті ми зараз спостерігаємо наймасштабнішу реформацію світу після Другої світової. Саме зараз велетенські економіки вчаться не екуменічній глобалізації, а впроваджувати сегрегаційні заходи безпеки. Завод має бути біля хати, а не в Китаї. Нафту краще брати у кума, ніж у Росії.

Це неймовірна за масштабом зміна, яка проникає навіть в особисті звички та навички купи людей. Інші ціни, дефіцити, ідеологічна ворожнеча. Світ не буде таким як раніше. І мільярдам людей у світі до цього треба звикнути, що десакралізація «економіки» призведе до необхідності обирати – з ким ти у ланцюжку поставок.

Якщо що – контейнери придумав американець, тому він одразу робив їх по американським стандартам і типорозмірами

Відтак у всіх країнах світу їздять вантажівки і працюють морські крани в портах заточені під американські «фути».

А значить якщо Китай не вирішить все це змінити у розкольницькому угарі (замінити всі контейнери, крани, вантажівки у автаркіях і опортуністах Шовкового поясу) – універсальна мова економічного спілкування збережеться: TEU від англ. twenty-foot equivalent unit — умовна одиниця вимірювання місткості вантажних транспортних засобів. Мова до поновлення економічного діалогу залишиться. Але до неї ще треба пройти розрив.

Сі і Пу не для того починали війну, щоб злитись по дорозі.

Можливо гірше ще попереду...

Джерело