У Запоріжжі пропонують маркувати продукцію торгових марок, які не вийшли з ринку Росії. Відповідну петицію ініціював військовий, уродженець Запоріжжя Юрій Гудименко.

За два тижні документ набрав понад 30 тисяч голосів, з необхідних 25 тисяч. Петицію вже передали на розгляд президенту.

У Запоріжжі пропонують маркувати бренди, що працюють в Росії

Автор петиції Юрій Гудименко вважає, що продукцію брендів, які працюють у Росії, треба позначати спеціальними інформаційними наліпками. Покупець повинен мати всю інформацію для свідомого вибору і знати: чи працює бренд в країні агресора та чи фінансує російську армію. Маркування мають нанести на товар великими червоними літерами. Юрій Гудименко переконаний, що бренди-колаборанти повинні відчути осуд і спад прибутків.

”Бізнес має для себе зробити вибір: або він все ж таки з Росією, продає і виробляє щось в Росії, або він з цивілізованим світом. Саме про такий вибір, саме такого вибору я хочу добитись для всіх іноземних бізнесів”, - каже Юрій Гудименко.

З фінансової точки зору, ні реалізатор, ні виробник, не зазнають збитків, оскільки буде перехідний період, щоб продати вже готовий товар, — впевнений Юрій Гудименко.

”Тобто є рішення кабінету міністрів, що через півроку, наприклад, з 1 травня вся продукція має бути промаркована таким, таким, таким способом. Це означає, що кожен продавець, кожен реалізатор подумає: “Ага, значить я маю розпродати все це за півроку, а тоді вже закупляти за новими правилами”.

Маркування товарів не змусить торгові марки відмовитись від співпраці з країною агресором, а зменшення продажів продукції міжнародних корпорацій вдарить і по економіці України, — каже маркетологиня Тетяна Дроботя.

”Кожна транснаціональна корпорація має представництво в Україні, як окреме ТОВ, або окрему юридичну особу, і вони сплачують податки тут. Тобто, якщо ти тут продаєш, то в Україну і сплачуєш. І саме наявність цих товарів на полиці говорить, що люди будуть приходити частіше і для них так само це збитки” .

Запровадження такого маркування можливе, але перевірка товарів на його дотримання заборонена, у зв'язку з воєнним станом, — говорить виконувач обов’язків заступника начальника ГУ Держпродспоживслужби в Запорізькій області Віталій Д’яков.

”В нас зараз в законі й про “Інформацію для споживачів”, і в законі про “Захист прав споживачів” зазначено — зараз це є в маркуванні. І країна походження і виробник. Тобто це, перш за все, громадянин повинен вирішувати”.

Петицію Юрія Гудименка передали на розгляд президенту. Відповідь на неї мають надати впродовж 10 днів

Підписуйтесь на Суспільне Запоріжжя в Telegram та у Viber

Джерело